Giver det et stærkere brand for sportsudøvere at være på sociale medier og i det hele taget at kommunikere. Absolut. Læs den store analyse af, hvordan de store internationale sportsstjerner profiterer af, at de sætter strøm til deres sportskunnen.
Direktør og rådgiver i Elberth Sport, Benjamin Rud Elberth:
– De er født til at forstå sociale medier. De er vokset op med dem. Sociale medier er nærmest deres naturlige kommunikationsform. Unge taler SoMe-sproget helt flydende. Og de tænker sociale medier først. Her er der mange ældre atleter, som ikke investerer sig selv helhjertet på sociale medier, men i stedet foretrækker den gammeldags facon og de traditionelle medier, siger Benjamin Rud Elberth.
– Det er jo fordelen ved sociale medier og den digitale verden i relation til sportsbranding. Du fjerner de forstyrrende mellemled og kommunikerer direkte med målgrupperne. Og det er penge værd at kunne det. Mange penge værd.
Stor analyse på DR: https://www.dr.dk/sporten/her-er-verdens-mest-vaerdifulde-atleter-paa-sociale-medier-ronaldo-en-indisk-batman-og-en-12